Jennifer Queen

Mamma, jag ska skänka bort min månadspeng..
 
Idag när jag och Casper var i stan så gick Casper och kollade jätte mycket runt om oss och såg väldigt fundersam ut. Jag vet att han öppnar sig när han är redo! Och visst gjorde han det när vi stod inne på Bogarts och skulle köpa lösgodis. 
 
"Mamma.. Hur vet man att någon är hemlös? Hur vet man att någon är fattig?"
Jag svarade på hans frågor och sen var det inte mer med det, just då.
 
Vi stod i kö vid bankomaten på Gustav Adolfs Torg. Där satt en tiggare vid automaten. Casper frågade om jag kunde ta ut pengar som han kunde ge till honom. Jag tog upp plånboken och tog upp en tia. Casper gick fram och gav den, han kom tillbaka med världens leende
 
När vi gick där ifrån säger han:
"Mamma, jag ska skänka hela min månadspeng till de som behöver dem. För jag behöver inte dem. Jag har fina kläder, jag har en säng att sova i, jag har min dator och du lagar mat till mig varje dag."
Det är hans val och vill han fortfarande göra det den 25:e när han får sin månadspeng så är det inget jag kommer säga emot! 
 
När vi var påväg hem sa han även:
"Du vet mamma att om du blir hemlös så får du bo hos mig och pappa, och om pappa blir hemlös så får han bo hos dig om mig!"
 
Jag är stolt över Casper att han tar sådana här ämnen på allvar, för ja det är väldigt vanligt med fattigdom och hemlöshet i vårt samhälle, det kan ingen av oss förneka!
Tänk att min grabb har blivit så stor.
 
Var kommer allt detta ifrån? Är det något de har pratat om i skolan? Är det något han har sätt på Youtube? Har han kollat på Nyheterna? 
 
Tänker ditt barn i samma banor som Casper? 
 
 
Tryck på hjärtat nedan om du gillar denna typen av inlägg!
Följ mig gärna på Blogkeen och Instagram!
Blondina

Aaaaw ❤😘

Svar: :D <3
Jennifer Queen

carolines

Men vilken fin & klok son du har! Han kommer komma långt med det tänkandet <3

Svar: Ja jag hoppas han gör det, tack :D <3
Jennifer Queen

Louise

Men vilken fin pojk! Tänk om alla hade tänkt som honom! :)

Svar: Eller hur, vilken fantastisk värld vi hade haft då!
Jennifer Queen

Tess

Va fint av honom!

Tess

Va fint av honom!

Tess

Va fint av honom!

Tess

Va fint av honom!

Svar: Åh jaaa :D
Jennifer Queen

ajlimullersandvik.blogg.se

vad rart av honom!

Svar: Eller hur :)
Jennifer Queen

Julia Svensson

Så söt!!

Svar: Jaaaa!
Jennifer Queen

Johanna Utterberg

Vilken generös och klok son du har! :)

Svar: Ja helt fantastiskt :D
Jennifer Queen

elin

Så fint av honom!

Svar: Jaaa :D
Jennifer Queen

Bambi

men åh så fint. Blir helt varm inombords utav hans ord <3

Svar: Ja men eller hur blir man :D <3
Jennifer Queen

Kamilla

Vilken klok son du har.


Svar: Åh ja <3
Jennifer Queen

Mirre - Sweetwords

Me så go han är =D, så förståndig

Svar: Ja :D <3
Jennifer Queen

Linda

Naw gullungen!! Medvetet av honom!
Personligen så har jag svårt för tiggarna som sitter utanför affärerna man vet ju inte vad som ligger bakom och tyvärr i många lägen så har dom en "chef" som håvar in cashen sen. Jag har sett många olika varianter på detta tyvärr.
Så jag brukar inte ge och uppmanar inte heller Alfred till det. Men däremot till barnen i Afrika och andra s.k organisationer så skänker vi pengar emellanåt.
Svar: Hahahaha ja Prag är sjukt nice!! Kanske blir det vårt resmål ;) Nu vill jag ha värme! Vi har ett riktigt skitväder här!

Svar: Jag har med svårt för tiggarna :( men hans tanke var god och jag förstår vad han menar <3 Nu har Cappe mer inne på de hemlösa och de utan mat, uppfattade det inte som han siktade in sig på tiggarna..
Jennifer Queen

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress